دیدبان

سرنوشت "راستگو" در انتظار نقوی حسینی؟!

سرنوشت "راستگو" در انتظار نقوی حسینی؟!

به گزارش دیدبان به نقل از جهان، هنوز خاطره برخورد تلخ اصلاح طلبان با الهه راستگو نماینده مردم تهران در شورای شهر و اخراج وی از حزب اسلامی کار به دلیل رأی به شهردار شدن قالیباف در برابر محسن هاشمی رفسنجانی، از یادها فراموش نشده است که این بار اتفاقی مشابه در فراکسیون حامیان علی لاریجانی در مجلس در حال رقم خوردن است.
 

الهه راستگو از مجمع زنان اصلاح‌طلب هم اخراج شد

روز گذشته بهروز نعمتی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه فراکسیون رهروان در راستای ترمیم و جراحی در این فراکسیون در مورد آقای نقوی حسینی تصمیم گیری کرده است گفت: طبق تصویب هیات رئیسه فراکسیون رهروان و اعلامیه آنها به امضای فراکسیون، ایشان دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیست. به گفته‌ی وی، دلیل این تصمیم تخلف نقوی حسینی از اساسنامه‌ی فراکسیون و راهبردهای فراکسیون و اتخاذ رفتارهای غیر فراکسیونی است.

نعمتی با کلی گویی سخن از اخراج نقوی حسینی می گوید بدون آنکه به نقش سازنده وی در مقام سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام اشاره کند. ظواهر امر نشان می دهد که عدم همراهی نقوی حسینی با چند چهره خاص و پرنفوذ در فراکسیون رهروان ـ که از قضا نزدیکترین افراد به علی لاریجانی، رئیس مجلس هم هستند ـ در موضوع برجام و پافشاری بر بررسی کارشناسانه توافق هسته ای در کمیسیون ویژه و سرسری نگرفتن موضوع و نیز رأی ندادن به گزینه مورد حمایت فراکسیون برای ریاست کمیسیون ویژه از دلایل اخراج وی باشد.

با این حال صفر نعیمی رز سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با میزان خبر لغو عضویت سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در فراکسیون متبوع خود را تکذیب کرد. وی گفت: عضویت نقوی حسینی در فراکسیون رهروان هنوز لغو نشده است و ما منتظر ارائه توضیحات وی پیرامون دلایل عدم همراهی با تصمیمات فراکسیون هستیم.

نعیمی رز با اشاره به برخی شائبه‌های مطرح شده مبنی بر تبعیت نکردن نقوی حسینی از تصمیمات جمعی و تشکیلاتی فراکسیون رهروان در موضوعات مختلف بویژه موضوع تصویب برجام، گفت: اعضای فراکسیون رهروان قبل از رای‌گیری پیرامون "طرح اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام" در جلسه شورای مرکزی تصمیم گرفتند به صورت تشکیلاتی به این طرح رای مثبت دهند، اما آقای نقوی حسینی در صحن مجلس در مخالفت با طرح مزبور نطق شدیدی را ایراد کرد.

سخنگوی فراکسیون رهروان با اشاره به عدم تمکین نقوی حسینی از رای تشکیلاتی فراکسیون در موضوع انتخاب رئیس کمیسیون ویژه برجام، تصریح کرد: بدون تردید وقتی یک تشکیلات سیاسی بر مبنای خرد جمعی در رابطه با موضوعی به اجماع می‌رسد، ضروری است که همه اعضاء از تصمیم جمعی اتخاذ شده تبعیت کنند.

نعیمی رز، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی را فردی معقول و قابل احترام دانست و بیان داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در یکی از جلسات هفتگی فراکسیون رهروان، پیرامون وضعیت آقای نقوی حسینی تصمیم‌گیری شود و وی بتواند سایر اعضای فراکسیون را پیرامون آرای اخیر خود توجیه و قانع کند.

الهه راستگو: در جبهه اصلاحات دیکتاتوری حزبی حاکم است

به هر حال، جمعی از اصولگرایان در فراکسیون رهروان، در آزمونی مشابه امتحانی که اصلاح طلبان در برخورد با الهه راستگو داشتند قرار گرفته اند. اصلاح طلبان در برخورد با راستگو می توانستند به گونه ای دیگر هم رفتار کنند و به یکباره بر همه سوابق و همراهی های او خط بطلان نکشند و بر آخرین پله تصمیم تشکیلاتی که همان اخراج راستگو بود نایستند. شاید اقدام متفاوت آنان، قضاوت مردم درباره رفتار قبیله گرایانه اصلاح طلبان با اطرافیانشان را به دنبال نمی آورد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن